Impression Lifestyle

Impression Lifestyle

dinsdag 10 mei 2011

Pioenrozen uit de tuin

Mijn lievelingsbloem is de pioenroos.  Ik zag ze vorige week al bij de bloemist en wilde een bosje kopen, maar eigenlijk vind ik het leuker om ze uit mijn eigen tuin te plukken.  Dus ik moest nog even geduld hebben ( iets wat ik helaas niet zo erg heb), maar ja, mijn geduld werd vanmorgen beloond.  Want op de salontafel staat nu een bosje uit eigen tuin.
 Deze witte pioenroos met donkerrood hart is een stekje van de pioenroos van mijn ouders. En hun struik  is weer een stekje  uit de tuin van mijn vaders oma, dus deze pioenroos heeft een soort familiegeschiedenis.

Als dit bosje is uitgebloeid staat het volgende bosje buiten al te wachten.  Deze zachtroze pioenroos is absoluut mijn lievelingsbloem wat kleur betreft. 

Deze pioenroos Sarah Bernard hebben we een aantal jaren geleden in de tuin gezet en nu we de tuin aan het veranderen zijn, willen we deze echt laten staan, omdat hij zo mooi is.  Als de bloemen er eenmaal af zijn heeft de struik verder weinig sierwaarde, maar hij geeft ons zoveel plezier voor 1 a 2 weken. Daarom mag hij echt blijven.

Afgelopen weekend waren we bij de Stamkamer in Lienden.  Wat is dat toch een prachtige winkel en wat zijn ze daar aardig.  Ik ben weer boordevol inspiratie naar huis gegaan, heb wat leuke dingen gekocht en heb weer helemaal zin om in huis het een en ander te veranderen.  Ze hadden daar een mooie kruik met bessen.  Ik had de bessen al tijdelijk boven gezet, omdat ik het niet echt het seizoen ervoor vindt.  Maar toen ik het daar eenmaal zag heb ik de mijne ook maar weer even naar beneden gehaald. 



Allemaal een zonnige week, de zon schijnt hier weer volop na een flink verfrissend buitje vanmorgen. Wat zullen de bomen en planten hier blij mee zijn na alle droogte van afgelopen tijd.

lieve groet, Martine








4 opmerkingen:

  1. Jij hebt minder lang hoeven wachten dan ik. Bij mijn nog geen plukwaardige pioenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pioenen zijn ook zo mooi.
    En ik weet precies welke pot je bedoelt, mooi is hij hé. Je had een bakkie kunnen doen hoor, vrijdag was Wilga er ook nog heel even.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pioenrozen vind ik ook zo mooi, ik heb ze in de voortuin maar ik ben bang dat de knoppen door vrieskou 's nachts een keer doodgevroren zijn.

    Een tijd geleden ben ik ook een keer bij De Stamkamer geweest, ik vond het een prachtige winkel maar vond het meer voor een volledig interieur...woonaccessoires hadden ze er toen niet veel.

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pioenrozen... prachtig! Helaas zitten ze hier nog teveel in knop om ze al te plukken.

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen